Veelgestelde vragen

Waarom de ticketregeling? 
Met ‘Bewaar je ticket, geniet later’ hoopt de culturele- en sportbranche dat kaartkopers hun favoriete podium of evenement later bezoeken. Dit helpt de economische impact die ontstaan door de maatregelen omtrent het coronavirus in de culturele sector op te vangen. Hierdoor kan er weer volop gewerkt worden aan nieuwe evenementen in de toekomst. Niet alleen de organisatoren, artiesten en podia worden hiermee geholpen, maar juist ook alle mensen achter de schermen die de evenementen mede mogelijk maken zoals decorbouwers, technici, leveranciers, creatieven en andere werknemers en zelfstandigen in de culturele en sportsector. 
Wil je meer weten over de achtergronden, kijk dan naar dit filmpje van de NOS of dit fragment van Radar.  
 
Hoe werkt de ticketregeling? 
We communiceren nog over de afwikkeling, de gekochte kaarten blijven in ieder geval geldig. Mocht verplaatsing geen optie zijn, dan gaan wij uiteraard op zoek naar een compensatie, zoals een vervangende voorstelling, een voucher of restitutie. Zodra er meer bekend is, informeren wij u hierover en nemen we contact met u op. Dus u hoeft niets te doen, wij nemen contact met u op. Houd u er rekening mee dat dit enige tijd nodig heeft. 
 
Hoe lang is mijn voucher geldig? 
Tickets voor evenementen die moeten worden verplaatst als gevolg van het coronavirus 
blijven geldig voor het verplaatste evenement, mits die verplaatsing plaatsvindt binnen een termijn van 13 maanden na het oorspronkelijke evenement. Als je uiteindelijk je voucher niet hebt gebruikt en de termijn is verlopen, krijg je je geld terug. 
 
Kan ik ook mijn geld direct terugkrijgen? 
Als consument heb je het recht om je geld terug te vragen. Wanneer het geld wordt teruggestort is afhankelijk van of het een geannuleerd of een verplaatst evenement betreft. Indien het evenement verplaatst is, kan je geld teruggestort worden. Indien het evenement geannuleerd is, is deze termijn tot 3 maanden na de datum waarop het evenement zou plaatsvinden. Deze ticketregeling is echter niet voor niets opgezet: culturele instellingen kunnen omvallen als iedereen dat doet. Vandaar dat ook de overheid deze regeling steunt.  
 
Kan ik een donatie doen? 
Graag zelfs! Met uw donatie zorgen wij ervoor dat u ook de komende jaren van voorstellingen in De Klinker kunt genieten. U kunt dit laten weten als antwoord op de e-mail die u van ons ontvangt over een (geannuleerde) voorstelling.  
 

Cookies

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter uw toestemming nodig. Door op ‘akkoord’ te klikken, stemt u hiermee in. Als u niet akkoord bent, kunt u via de knop ‘Instellingen aanpassen’ uw voorkeuren opgeven. Meer informatie…

Cookies zijn nodig om de website goed te laten functioneren. Zo wordt uw winkelmandje onthouden tijdens de bestelling en kunt u inloggen op de website.

Maar cookies zijn ook nodig om de ervaring op de website te verrijken. Bijvoorbeeld voor het afspelen van media van derde partijen. Ook houden we statistieken bij om de site doorlopend te verbeteren.

Als laatste worden cookies ook gebruikt om informatie rond onze marketing-activiteiten, zoals nieuwsbrieven en advertenties, zo efficiënt en persoonlijk mogelijk uit te kunnen uitvoeren.

Cookie instellingen